I found an apartment in Rishon Le Tsion.I am moving by September. The Mamiya reached the central mail office in Beer Sheva. I am all tingly.
Today is the sixty second anniversairy of the Hirosima bombing.
the little prince is much more associated with the song and not the book in my case
הנסיך הקטן
מילים: יהונתן גפן
לחן: שם טוב לוי
פגשתי אותו בלב המדבר
יפה שקיעת שמש ללב עצוב
ציירתי לו עץ וכבשה על נייר
והוא הבטיח לי שישוב
הנסיך הקטן מפלוגה ב’
לא יראה עוד כבשה שאוכלת פרח
וכל שושניו הן קוצים כעת
וליבו הקטן קפא כקרח
ואם אי פעם תגיעו לכאן
תדעו שכאן הוא חרש צנח
וקול הנפילה מעולם לא נשמע
בגלל החול הרך
והיה אם יופיע שם ילד אחד
שפניו שוחקות ושיער לו זהב
תדעו שזה הוא, והושיטו לו יד
ולטפו את אבק המדבר מעיניו
ואז תעשו עימי חסד קטן
כיתבו נא מהר לכל אימותינו
שירווח להן קצת ויפוג צערן
הנסיך הקטן חזר אלינו
הנסיך הקטן מפלוגה ב’
לא יראה עוד כבשה שאוכלת פרח
וכל שושניו הן קוצים כעת
וליבו הקטן קפא כקרח
פגשתי אותו בלב המדבר

Bald Manequin at a hairdressers.
Глядя на лошадиные морды и лица людей,
на безбрежный живой поток, поднятый моей волей и мчащийся
в никуда по багровой закатной степи, я часто думаю:
где я в этом потоке?
Чингиз Хан
Looking at the faces of men and horses,
The shoreless living river,created by my will and
speeding into nowhere across the crimson steppe,I often stop to think:
where is my place in this river?
Chingiz Khan(my translation from Russian,sorry if it sounds idiotic)